Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

When in Rome…

Posted on

Toate drumurile duc la Roma, dar nici unul către casă… cu gândul acesta am revenit după vacanța de 4 zile pe care am petrecut-o în Roma, sejur care s-a încheiat cu încă o zi extra de stat în orașul etern din cauza grevei din aeroport.

Este a cincea oară când ajung la Roma, dar pentru prima dată în luna noiembrie, și vreau să vă spun că în ciuda faptului că am avut parte și de ploaie, am prins temperaturi plăcute, perfecte pentru umblat mult pe jos. Pentru că fiecare dată când ajung în Italia mi se întâmplă ceva, cred cumva că țara aceasta mă vrea mai aproape de ea…

Am scris foarte pe scurt câteva informații care consider că vi-ar fi de folos dacă nu ați mai fost in capitala italiană, iar dacă reveniți poate nu le-ați bifat pe toate. Așdar avem urmatoarele:

I. De văzut cu ochii larg deschiși și de pozat pentru album.

Colosseo & Forumul Roman & Piazza Venezia

Fontana di Trevi

Panteonul

Piazza di Spagna

Piazza Navona

Castel D Angelo

Cartierul Trastevere

Pentru aerul boemian și funky pe care îl are. Cartierul are un aer molcom și un ritm de viață mai domol. Adormit pe timpul zilei, cel puțin pe străduțe, odată cu lăsarea serii cartierul se trezește la viață. Multă forfotă, tavernele și barurile pline, la fel și piața centrală. Chiar în Piața Santa Maria, este cea mai veche biserică a Romei, dedicată Fecioarei Maria și întemeiată în anul 337, în locul unde a ieșit un firicel de ulei, în ziua în care s-a născut Isus. Trastevere este polul veseliei, iar duminica, la Porta Portese este o mare piață volantă, unde puteți găsi orice de la antichități la produse moderne.

Vaticanul

II. Unde am dormit & cu ce ne-am plimbat.

Am ales acest hotel curat, nou renovat și luminos, din două considerente:

1.Pentru view-ul pe care l-am avut din cameră. Eram atât de aproape de Vatican încât în fața noastră peste drum, erau zidurile statului ce ocupă mai puțin de jumătate de km pătrat. Acest lucru ne-a fost de mare folos duminică dimineața când am vizitat muzeul Vaticanului. Băieții au plecat de la ora 7, înainte de deschiderea muzeului pentru a se așeza la rând, în așa fel încât să reușim cât mai rapid și ușor să vedem minunata capodoperă a lui Michelangelo realizată în Capela Sixtina precum și celelalte mii de opere expuse în muzeu.

2. Pentru locatia lui, care era chiar lângă Vatican, foarte aproape de stația de metrou & bus. Dat fiind locația hotelului, am umblat pe jos atunci când am mers la Vatican, Piazza Navona, Panteon, sau Castel D Angelo și cu bus ori metrou, pentru Colosseo, Fontana di Trevi, Piazza di Spagna, cartierul Trastevere sau Piazza Venezia. Atât metroul cât și busul, au fost curate iar pretul unui bilet pe sens de persoană este de 1,5 euro. Am circulat cu taxiul, optând pentru el seara, în general la întoarcere către hotel. Nu am ales închiererea unei mașini. Din câte am văzut locurile de parcare în zonele centrale/aglomerate erau destul de limitate.

III. Despre mâncare…

În general, în Italia la holeurile de tip apartament, micul dejun e alcătuit din croissante și cafea, motiv pentru care am optat să mâncăm dimineața în oraș. Am mâncat cele mai bune panini alături de cele ai tari cafele.

Din categoria pizza vă recomand restaurantul Emma care e chiar lângă Piazza di Spagna, și printre cele testate au fost Margherita sau Prosciutto.

Din categoria pastelor sau fel de bază vă recomand Armando al Panteon.

Dacă vă e poftă de dulce trebuie să testați tiramisul de la Pompi. Noi am avut lângă hotel unul, de unde îmi luam în cameră câte o porție extra cu căpșuni în fiecare seară.

IV. Puțin shopping… Încotro?

Piazza din Spagna pentru magazinele de lux, via del Corso pentru toate tipurile de magazine și branduri de lux dar și pentru cele accesibile. Tot aici, cateva outleturi cu super prețuri, iar dacă vă gândiți la un boutique vintage, recomandarea mea merge către Vintachic Vintage Shop, Blue Goose sau Twice Vintage Shop din Trastevere pentru raportul calitate preț ( balerini Moschino la 60 €, pantofi Chanel la 80 €, trench Burberry la preț de 180 €).

PS. O parte din copii sunt imprumutati…