Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Antalya o Destinație Pentru Toate Visurile Tale

M-am trezit cu greu, stângaci, ca dintr-un vis frumos care nu voiam să ia sfârșit, acum trei săptămâni cănd am aterizat pe aeroportul Otopeni în București. Veneam cu pielea bronzată de pe meleagurile turcești din Antalya, după o săptămână plină de relaxare, soare și multă distracție. Până la Oradea, mă mai aștepta un zbor de o oră și o furtună care îmi pregătea cel mult 15 grade celsius în aer. Deja îmi era dor de mare…

Încă mai tresar când mai văd câte o poză prin telefon cu palmieri conturând grădini idilice, sau baldachinele cu perdele albe fluturate de briza mării, așezate pe plajele cu nisip fin, ce îmbrățișează marea eternă și albastră. Gastronomia și ambianța opulentă din hotelurile fără sfârșit, îmi amintesc de serile plăcute alături de cei dragi din acest press trip, care, mi-a adus pe lângă relaxare, o doză de energie pozitivă si m-a convins încă odată, că Turcia se află în fruntea destinațiilor de top și lux pentru cei din România.

Nu e prima dată când ajung în Antalya, și de mult nu m-am mai simțit atât de bine, de relaxată și de răsfățată precum în experiența organizată de tur operatorul Need Tour Romania, care a fost un adevărat succes. Cele mai frumoase experiențe din viață sunt cele care te surprind, la care nu te aștepți și cele pe care le trăiești alaturi de cei dragi, de familie. Timp de o săptămână am avut șansa să fac parte dintr-o familie mai mare, familia Need Tour care a avut grijă să fie de la început până la final alături de noi și să nu ne lipsească nimic.

CÂND mergem în Antalya ?

Sezonul de plajă se extine din luna mai până prin octombrie inclusiv. Mărtuirsesc că nu mă așteptam ca în mijlocul lunii mai, să am parte de soare și temperaturi de peste 30 grade celsius în fiecare zi la rând. Nu am avut nici o zi cu nori sau ploaie și atât dimineața cât și seara temperaturile erau plăcute. Am intrat în mare și în pisicinele resorturilor gazdă iar apa avea o temperatură plăcută.

CINE merge în Antalya ?

Antalya este recomandată pentru toate categoriile de vârstă. In ultimul timp, operatorii se orientează să ofere cât mai multe servicii pe segmentul distracție pentru tineri. Chiar dacă resorturile sunt perfecte pentru familile cu copii, în utlimii ani s-a investit foarte mult în categoria distracție. Atmosfera faină seara, muzică bună, artiști din Europa au concerte săptămânal, în timp ce, petrecerile începute de aceștia sunt continuate de Dj până la răsărit. S-a schimbat destul de mult viziunea lanțurilor hoteliere și acest lucru a început să genereze și grupuri de turiști tineri, dornici de distracție.

UNDE ne cazăm în Antalya ?

Am stat în 2 resorturi de 5 stele din zona Belek, pe care vi le recomand cu încredere:

Rixos Premium Belek

Într-un desgin modern și actual în interior, cu o pădure din arbori de fistic, și cu o plajă perfectă de aproape 1km lungime și lățime de 100m, 3 pontoane dintre care unul pentru turiștii VIP, cu hamac din sfoară deasupra apei, Rixos m-a cucerit, fiind unul din cele mai de top resorturi din Antalya. Mi-a plăcut în totalitate acest resort. E foarte aerisit si decorat în stil modern spre minimaliste chiar. WIFI-UL are un semnal excepțional, până și pe ponton ai semnal bun, deci jos pălăria. Bucătăria italiană, turcească şi internaţională regăsită în restaurantele gourmet e excelentă, iar decorul și modul în care erau așezate produsele în restaurant era atât de frumos încât de fiecare dată eram nedumerite: să mergem să ne luăm de toate sau să le facem poze mai întâi. Dulciurile sunt dumnezeiești, am mâncat chiar și la micul dejun, deși eu sunt o fană a produselor sărate dimineața, dar aici, vă spun sincer că nu am putut rezista. În interior pe lângă opulența specifică resorturilor turcești, am avut parte de o cascadă și de asemenea, hotelul are amenajată o stradă franceză, cu efecte speciale care imită ploaia, ceața, tunetele și fulgerele. How cool is that?

Nu enumăr serviciile specifice resorturile ultra all inclusiv 5 stele din Antalya regăsite aici, pentru că sunt excepționale și le găsiți pe orice link online, vă mai spun doar atât: dacă ajungeți să stați la vilele aparținând clubului Rixos Privee, aveți 24 ore incluse servicii de top, bucătar personal, sector de plajă privată, și cineva mereu acolo, ca să vă simțiți cu adevărat în vacanță.

Susesi Luxury Resort

Dacă vrei să ai parte de servicii de top, plajă cu nisip fin și intrare lină în mare, restaurante cu bucătărie diversificată sau piscine înconjurate de plamieri și grădini cu vegetație luxuriantă, atunci trebuie să vii să stai la Susesi. Amplasat în mijlocul apelor: lângă mare, între lacuri și piscine, Susesi este unul din cele mai cerute si apreciate resorturi din zona Belek, ce dispune printre facilităţile şi activităţile sportive și de recreere oferite și de o sală de bowling, sesiuni yoga dimineața și cursuri de limba turcă. De asemenea, aveţi la dispoziţie un teren de golf și terenuri de tenis. Susesi dispune și de o piscină olimpică și se mândreste câ are în total, una dintre cele mai mari suprafețe acoperite de piscine dintre toate hotelurile din Antalya

Pot spune că în cele 4 zile cât am stat în acest resort, am avut parte doar de lucruri bune, mai mult, am fost plăcut surprinsă de atenția personalului din resort pentru clienții acestuia: zâmbeau, vorbeau foarte frumos, la restaurant servirea a fost impecabilă, nu degeaba acest complex hotelier a primit Certificat de excelență TripAdvisor în trei ani consecutivi (2012, 2013 si 2014), Certificat de excelență în industria ospitalității în anul 2013, International Blue Flag Award și un Premiu de excelență din partea Thomas Cook. De asemenea, resortul are un Sky bar decorat în nuanțe de mov care oferă o priveliște minunată asupra întregului complex hotelier.

CE facem în Antalya ?

Dincolo de resorturi, Antalya are foarte multe de oferit, deși lucru acesta îl cunosc foarte puțini turiști. Probabil serviciile complete regăsite în hotel influențează decizia turiștilor de a rămâne în perimetrul delimitat de resort.

Pentru toți cei care iubiți aventura și nu aveți stare în concediu, sau pur și simplu vreți să descoperiți locul în care sunteți în vacanță,  am facut un top 5 lucruri de făcut/văzut pentru Antalya, pe care le-am testat personal în această săptămână:

#1 The Land of Legends

Un resort cu propriul lui Disneyland, adus la nivelul maxim de servicii în privința distracției și multă, multă adrenalină. Credeți-mă chiar și pentru noi – adulții a fost la fel de WOW  ca și pentru cei mici. Bus londonez, cinema 5D, castel, canal vienez, bibliotecă cu topogane,  playstation cu ecran de 4x4m la bar, balon cu aer cald, plajă cu nisip alb, baie cu delfinii sau piscină pentru snorkling, cel mai mare roller coaster din Europa, personaje Disney la tot pasul și un auqapark pe măsură. Nu poți concura cu asta! Totul este de poveste, desprins parcă din desene, colorat și vesel. Nu ai cum să nu iubești acest loc. Am zis: este locul unde nu poți fi trist. Iți insipiră o stare de bine pe toată durata în care te afli pe suprafața lui. Îmi doresc foarte mult acest loc pentru Ezra, să  stăm câteva zile cu el aici, atunci când va fi puțin mai mare și va fi pregătit pentru toate suprizele pe care i le rezervă The Land of Legends. Este cu adevărat un ultimate kids place!

Chiar dacă nu sunteți cazați in The Land of Legends, puteti opta contra cost (aprox. 80 euro /adult, pentru copii sau grupuri diferă prețurile) pentru a petrece o zi în cadrul parcului și a vă bucura de toate surprizele lui. The Land of Legends este cel mai mare parc tematic din Turcia și este construit pe o suprafață de aproximativ 670.000 mp compus dintr-un luxos hotel de 5 stele, aparținând lanțului Rixos, un aquapark Aqua World, ce include și o zonă Animals World și un parc tematic. Turiștii cazați la oricare dintre hotelurile Rixos din Antalya beneficiază atât de transport gratuit cât și intrare gratuită în parc.

#2 Relaxare la Hamam

Nu poți să ajungi în Turcia și să nu îți răpești 2 -3 ore din sejurul tău pentru hamam. După un an plin de agitație, orice mijloc de relaxare de tip spa este binevenit. Ei, hamamul este însă genial. De la saună uscată și umedă, jacuzzi,  pealing si un masaj divin de relaxare cu spumă, până la măști cu mirodenii pentru față și trup. E genial, trebuie să îl încercați!

Recomandarea este să participați în primele zile sau chiar prima/a doua zi, deoarece în procesul hamamului se face si un pealing, și în cazul în care pielea e proaspăt bronzată, sau mai ales dacă e roșie s-ar putea să fie nu doar neplăcut ci chiar dureros.

#3 Cină în Antalya,  Orașul Vechi

O terasă nu foarte mare, plină cu flori, amplasată pe malul mării, sus pe stâncă, cu mese mici de câte două sau cel mult patru locuri, pline de lumânări este un vis frumos dacă romantismul din voi vă îndeamnă să ieșiți din resort. Am văzut câteva restaurante cu terase acoperite de verdeață cu muzică live, amplasate chiar pe coastă, unde priveliștea apusului de soare se întâlnea atât de sublim cu marea, atât de frumos, încât îmi doream să fi avut la dispoziție măcar o oră cu Felipe al meu în momentul și locul acela.

Mai departe, pe străduță, artizanatele cu coavoarele suspendate pe perete, mă duceau cu gândul la poveștile cu Aladin și prințesele din Orient, iar pe măsură ce înaintam pe străduțele pietruite întortocheate și înguste ale orașului arhitectura și clădiriile deveneau tot mai frumoase, desprinse din trecut.

Jos, în portul vechi, era plin cu ambarcațiuni de lemn așezate una lângă alta, și se auzea  forfota mulțimii care  începea să iasă la plimbare după o zi lungă și caldă. Corăbiile din lemn se prezentau falnic, precum într-un concurs pentru ambarcațiuni, fiecare luptând acerb prin aspect, măcar pentru o apariție în Pirații din Caraibe.

#4 O seara de Concert in Teatrul Roman de la Aspendos

Unul din cele mai cunoscute festivaluri internaționale în lume ținute de către cei mai celebri artiști de operă și balet se ține anual în locația Teatrului de la Aspendos. Teatrul are 2 scene si o capacitate de 5000 de oameni. Merită să ascultați un astfel de concert, într-o locație de poveste, mai veche de 2000 de ani, nu e alta, dar e una dintre lucrurile care ajung pe lista ”odată în viață”. Chiar dacă nu prindeți perioada de festival, care anul trecut a avut loc după jumătatea lunii august, merită să iesiți din hotel și să vedeți cât de frumos arată ruinele romane de la Aspendos.

#5 O Zi cu Yachtul pe Mare

Îmi place albastrul și marea, iar atunci când am aflat că duminica vom fi pe mare, pentru a lua prânzul împreună cu toții (cei din presă care am fost în acest info trip) m-am bucurat extrem de tare. Pentru mine, duminicile sunt în familie, iar cu cei care mă aflam în Antalya era ca și în familie. Mi-ați intrat în inimă, dar voi stiți asta deja!

Am luat un yacht mic din port, cu care ne-am plimbat de-a lungul țărmului pănă am ajuns într-un golf, unde am oprit pentru câteva ore de albastru și soare. Am făcut baie în mare alături de țestoase, am luat masa de prânz împreună, am mâncat pește proaspat si cel mai mult mi-a plăcut, că am râs mult și nu m-am simțit nici o clipă singură. Am realizat atunci, că am plecat din București un grup de oameni necunoscuți cu un scop și interes comun și ne-am întors prieteni.

Aceasta este diferența când există acel ‘cineva’ care se ocupă de tine în vacanță, nu doar prin serviciile oferite, pe care practic le poti găsi oriunde ai merge, ci prin prietenie și omenie, oferindu-ți experiența de a cunoaște oameni care să îți devină prieteni, și de a te simiți cu ei exact ca și cum v-ați ști de-o viață. În zilele noastre astfel de lucruri sunt greu de găsit și imposibil de cumpărat.

Vă recomand Turcia cu căldura de care eu am avut parte din partea echipei Need Tour,  pentru că ve-ți avea parte de ospitalitate, prietenie, resorturi foarte bune, lux, servicii, activități personalizate și distracție pentru toți membrii familiei. Să nu uităm că e la doua ore jumătate distanță cu avionul.

… singurul gând care se agață strâns de mine, pe lângâ amintirile purtate în suflet și o mare parte și în telefon (haha) este că vreau înapoi cât mai repede! Rămâne o singură întrebare:

Ce mai aștepți?

Fă-ți bagajele și hai!

Dacă optați pentru un sejur în Antalya din Oradea, trebuie să stiți că tour operatorul  Need Tour pune la dispoziție în perioada 4 iunie – 1 octombrie anul acest, în fiecare zi de Luni, un zbor direct Oradea -Antalya, operat de către compania aeriană Corendon.

Toate informațiile privind resorturile în care am stat, disponibilatatea privind zborurile pentru perioada de vară, precum și alte informații sau oferte, le puteți lua de la agenția de turism Terra Vista, partener direct Need Tour România.

Gata! vă las că trece vara!